Jak se zbavíte závislosti na čokoládě

Jak se zbavit závislosti na čokoládě? Byly doby, kdy jsem byla pravý čokoholik. Denně jsem musela mít minimálně jednu čokoládu. Ale pokud jsem měla špatný den, snědla jsem na posezení i 300 gramovou Milku. Za jeden den! Doma nesměla být čokoláda, kdykoli jsem nakoupila zásobu, tak jsem vše snědla hned.

Také se stávalo, že jsem snědla čokoládu dětem, kterou si neschovaly. Tomu prostě nešlo zabránit. Pak jsem hned utíkala do obchodu koupit novou, aby to nepoznaly :-D. Nejhorší na tom bylo, že já tu čokoládu schramstla během chvilinky, aniž bych si ji vychutnala.

Nervóza bez čokolády

Měla jsem takový návyk, jakmile jsem dala syna spát po obědě, běžela jsem si do večerky pro jednu čokoládu. Úplně jsem se na ten okamžik těšila. Když byl doma můj muž a se styděla přiznat, že potřebuji akutně čokoládu, byla jsem nervózní a protivná.

Co bylo nejhorší, nedokázala jsem se rozdělit. Tajila jsem nákup čokolády před dětmi. Já potřebovala totiž celou dávku, půlka by mi nestačila. Pokud jsem se chtěla rozdělit, musela jsem koupit čokolády dvě. Na moji obhajobu musím napsat, že jsem to myslela s dětmi dobře, nechtěla jsem jim vytvářet stejnou závislost, jako jsem měla já. Ale vysvětlete jim to.

Díky tomu jsem se krásně rozkynula, taková tabulka čokolády má i polovinu mého doporučovaného denní příjmu kalorií při hubnutí. Proto jsem se rozhodla se této závislosti zbavit.

Dnes mi čokoláda stále chutná, ale mám ji jen jako výjimečnou pochoutku a hlavně opravdu si ji vychutnám. Konečně jsem přišla na to, jak se závislosti na čokoládě zbavit.

Jak se zbavit závislosti na čokoládě

Jak se zbavit závislosti na čokoládě? Mně pomohlo následující:

  1. Jako první jsem snížila dávky. Místo klasické 100 gramové čokolády jsem si začala kupovat jen malou čokoládovou tyčinku s poloviční gramáží. Na těch jsem ujížděla nějakou dobu a pomohlo mi to závislost snížit.
  2. Uvědomila jsem si, co spouští moji chuť na čokoládu. U mne byla spouštěčem návyku chvilka volna, jakmile malý usnul. Často mi pak stačilo uvědomit si, proč mám na čokoládu chuť a chuť jsem potlačila.
  3. Nahradila jsem čokoládu zdravější variantou – umixovala jsem si banán s kakaem (nejprve Granko), později už mi stačil jen kakaový prášek, někdy také s avokádem a trochou medu nebo třtinového cukru. Je to zdravé, plné vitaminů a minerálů a pokud použijete navíc nepražené kakao, máte báječnou a zdravou raw pochoutku. Sice to není čokoláda z obchodu, ale mým chuťovým buňkám stačilo vědomí, že je tam kakao :-). Výborné jsou také prodávané raw čokolády. U těchto pochoutek vůbec nemusíte mít výčitky svědomí, jsou nabité vitaminy a minerály a slazené většinou datlemi.
  4. Co mi pomohlo zřejmě nejvíc zlikvidovat tento zlozvyk byla dvouměsíční kúra křemelinou, ta si ale zaslouží zvláštní článek.

Další tipy pro čokoholiky, jak se zbavit závislosti na čokoládě:

Kromě již zmíněných metod, zde je seznam dalších užitečných tipů, které vám mohou pomoci zbavit se závislosti na čokoládě:

  1. Pijte dostatek vody: Někdy může být naše touha po čokoládě zaměněna za dehydrataci. Ujistěte se, že pijete dostatek vody během dne.

  2. Jezte pravidelně a vyváženě: Stabilní hladina cukru v krvi může snížit vaše chutě na sladké, včetně čokolády. Zařaďte do svého jídelníčku více celozrnných produktů, bílkovin a zdravých tuků.

  3. Pohyb a relaxace: Často saháme po čokoládě, když jsme pod stresem nebo unaveni. Najít si formu relaxace nebo pravidelně cvičit může pomoci redukovat stres a potřebu „odměny“ v podobě čokolády.

  4. Zkuste náhradní sladkosti: Například sušené ovoce, med nebo přírodní sladidla jako stévie mohou uspokojit vaši chuť na sladké bez nutnosti sáhnout po čokoládě.

  5. Zjistěte si více o čokoládě: Vědět, jak se čokoláda vyrábí a jaké může mít dopady na zdraví, může pomoci změnit váš postoj k její konzumaci.

  6. Stanovte si jasné limity: Pokud nemůžete přestat najednou, zkuste si stanovit jasné limity, kolik a jak často čokoládu konzumujete.
  7. Najděte si podporu: Mluvte o svém cíli s rodinou nebo přáteli, kteří vás mohou podpořit ve vašem snažení zbavit se závislosti.

  8. Vedení jídelního deníku: Zaznamenávání toho, co jíte, vám může pomoci identifikovat vzorce a situace, které vedou k vaší touze po čokoládě.
  9. Nahraďte čokoládu aktivitou: Když cítíte chuť na čokoládu, zkuste ji nahradit nějakou aktivitou, která vám dělá radost nebo vás odreaguje, jako je procházka, četba knihy nebo poslech hudby.

    Odměňujte se jinak: Naučte se odměňovat se za úspěchy a dobře odvedenou práci něčím jiným než jídlem, například relaxačním večerem, nákupem nebo návštěvou oblíbeného místa.

Jaká je příčina vzniku závislosti na čokoládě?

Kdo je závislý na čokoládě, obvykle má nedostatek lásky, nebo je nešťastný. Já sama to poznala, jakmile byl doma problém a necítila jsem se dostatečně milovaná, běžela jsem si pro čokoládu. Za to v období zamilovanosti jsem na ni neměla chuť třeba celý měsíc. Máte to také tak?

Co se v našem těle děje, pokud spotřebujeme více cukrů, než je zdrávo a proč není jednoduché s touto závislostí přestat, si přečtěte v článku, jak se zbavit závislosti na sladkém.

Podobným způsobem se můžete zbavit i jiných závislostí. Málokdo se dokáže své závislosti zbavit ze dne na den. Vyzkoušejte i vy nahradit svou závislost zdravějšími alternativami a napište mi, jak se vám daří.

Jak se zbavíte závislosti na sladkém? Přečtěte si tady ⇒⇒

Zdravé mlsání pro čokoholiky

Na závěr mám pro vás tip na zdravější čokoládové pochoutky. Zkuste zahrnout do svého jídelníčku zdravé sladkosti s oříšky a ovocem. Tyto pochoutky nejen uspokojí vaši chuť na sladké, ale zároveň přinesou vašemu tělu důležité živiny. Naprosto dokonalé jsou například maliny nebo višně v čokoládě.

Tady najdete výborné a zdravé oříšky a ovoce v čokoládě za skvělé ceny >>

A jako bonus pro vás mám slevový kód MARIE5, který můžete využít při nákupu těchto zdravých dobrot. Dopřejte si sladké potěšení bez výčitek a objevte nové chutě, které podpoří vaše zdraví i pohodu.

Proč nás ovládají chutě

Odhalte tajemství nezdravých chutí, které nás ovládají a získejte akční plán, jak své chutě ovládnout

  • nastartujete cestu k lepšímu zdraví bez pocitu obětování.

  • dnes e-book získáte zcela ZDARMA.

  • Stačí vyplnit následující formulář a napsat email, kam máme poslat odkaz na knihu.

Více informací o e-booku

Proč nás ovládají chutě

Odhalte tajemství nezdravých chutí, které nás ovládají a získejte akční plán, jak své chutě ovládnout

  • nastartujete cestu k lepšímu zdraví bez pocitu obětování.

  • dnes e-book získáte zcela ZDARMA.

  • Stačí vyplnit následující formulář a napsat email, kam máme poslat odkaz na knihu.

Více informací o e-booku

Získejte kontrolu nad svými chutěmi a leností jednou provždy

Odhalte tajemství, jak překonat emocionální jedení a nechuť k pohybu - bez obětování. S e-bookem získáte

  • Zbavení se emočního jedení
  • Návody na rychlá a zdravá jídla
  • Zdravý život bez obětování:
  • Dlouhodobou motivaci
  • Energii, která nevyprchá
Více informací o e-booku

Sledujte nás také na Facebooku >>

Chcete mít víc energie?

  • Nemůžete přežít den bez kávy?
  • Padáte každý večer únavou?
  • Připadáte si kvůli své únavě líní a neschopní?

Zadejte e-mail a stáhněte si e-book zdarma:

Komentáře